Bolehkah Saya Tahu Siapa Penghantar Sihir & Di mana Barang Sihir Tersebut?

Saya ada mendapat soalan dari pembaca yang ingin mengetahui apakah kita boleh tahu siapa yang menghantar sihir kepada kita dan di mana diletakkan barang sihir tersebut.

Tidak dinafikan, salah satu cara yang paling berkesan untuk menghilangkan atau mematikan sihir tersebut ialah dengan cara mencari barangan yang digunakan untuk melakukan sihir tersebut dan musnahkannya.

Biasanya barang yang digunakan untuk melakukan sihir ialah barang yang ada kaitan dengan mangsa, contohnya rambut, tulang, darah, pakaian dan sebagainya.

Malangnya, ia bukanlah sesuatu yang mudah untuk anda menjumpai barang tersebut. Kerana sudah pasti barang yang digunakan untuk tujuan sihir pastinya akan diletakkan di tempat yang tersembunyi.

Dalam beberapa kes yang melibatkan sihir yang pernah saya kendalikan, ada juga keadaan di mana jin sihir memberitahu kepada anda di mana barang tersebut ditanam atau diletakkan, tetapi anda tidak tahu sama ada apa yang dikatakan oleh jin itu adalah benar atau bohong semata-mata. Satu-satunya cara untuk mengesahkan kebenaran jin tersebut adalah pergi memeriksa tempat di mana yang telah diberitahu oleh jin tadi.

Anda kena selalu ingat bahawa jin sering berbohong. Mereka mungkin akan menyebut nama seseorang dan mengatakan orang itulah yang melakukan sihir kepada anda. Tujuannya hanyalah untuk menyebabkan pergaduhan dan perpecahan.

Dari pengalaman saya, ada dua keadaan sahaja di mana jin mungkin akan berkata dengan benar, itu pun anda masih perlu berhati-hati. Dua keadaan tersebut ialah:

  1. Ketika rasa sangat yang teramat sangat apabilla diruqyah.
  2. Apabila jin tersebut telah menjadi Muslim.

Satu-satunya cara untuk mencari barang sihir tersebut dan orang yang melakukannya, adalah untuk bangun ditengah malam secara istiqamah dan menunaikan solat tahajjud serta berdoa kepada Allah dengan bersungguh-sungguh agar ditunjukkan kepada anda hal-hal yang berkaitan dengan sihir.

[su_note note_color=”#fe2737″ text_color=”#ffffff” radius=”8″]Baca juga: Tip Mencari Barang Sihir[/su_note]

Anda perlulah bersabar dalam usaha menunaikan solat tahajjud tersebut dan mengharap kepada Allah dengan sepenuh pengharapan. Ini kerana Allah s.w.t telah berfirman:

“Dan mohonlah pertolongan kepada Allah dengan sabar dan solat” (Surah Al-Baqarah ayat 45)

Dan nasihat saya, apabila anda mungkin mendapat petunjuk samada melalui mimpi dan sebagainya, maka janganlah terus percaya melainkan dengan melakukan siasatan terlebih dahulu.

Jika anda bermimpi ditunjukkan tempat ditanamnya barang sihir, maka pergilah ke tempat tersebut dan carilah. Dan jika anda ditunjukkan orang yang melakukannya, maka buatlah siasatan. Ini kerana, kita tidak tahu samada mimpi yang anda terima itu adalah petunjuk dari Allah ataupun mainan syaitan semata-mata.

Saya harap sedikit penjelasan ini dapat menjawab persolan anda dan tidak syak lagi Allah mengetahui yang terbaik. Saya berdoa agar Allah memberkati anda dengan kesihatan yang baik.

Anda Dapat Sesuatu?

Jika ya, jangan lupa untuk kongsikan artikel yang anda baca ini dengan rakan-rakan anda yang lain. Anda juga boleh melanggan artikel terbaru saya terus melalui emel. Klik di sini untuk melanggan.