Bagaimana Mengenali Tanda Sihir Masyrub Serta Rawatannya?

sihir

Saya yakin semua orang dah tahu dan mempercayai kewujudan sihir. Ini kerana seperti yang saya kongsikan dalam artikel-artikel saya sebelum ini, jelas di dalam al-Quran ayat-ayat yang menjadi dalil kewujudan amalan sihir ini. Untuk memudahkan anda, saya sertakan sekali dalam artikel kali ini ayat-ayat al-Quran yang berkaitan dengan sihir.

1) Surah al-Baqarah ayat 102:

“Artinya : Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), akan tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang Malaikat di negri Babil, yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan, Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir. Maka, mereka mempelajari dari kedua Malaikat itu apa yang dengan sihir itu mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan istrinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorang pun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudharat kepada mereka dan tidak memberi manfaat. Sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barang siapa yang menukarnya (Kitabullah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan diakhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya sendiri dengan sihir, kalau mereka mengetahui”.

2) Surah Yunus ayat 77:

“Artinya : Musa berkata, Apakah kamu mengatakan terhadap kebenaran waktu ia datang kepadamu, sihirkah ini padahal ahli-ahli sihir itu tidaklah mendapat kemenangan”.

3) Surah Yunus ayat 81 & 82:

“Artinya : Maka setelah mereka melemparkan, Musa berkata kepada mereka, Apa yang kamu lakukan itu, itulah sihir, sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidakbenarannya. Sesungguhnya Allah tidak akan membiarkan terus berlangsungnya pekerjaan orang-orang yang membuat kerusakan. Dan Allah akan mengokohkan yang benar dengan ketetapan-Nya, walaupun orang-orang yang berbuat dosa tidak menyukai(nya)”.

4) Surah Taha ayat 67 hingga 69:

“Artinya : Maka musa merasa takut dalam hatinya. Kami berkata, Janganlah kamu takut, sesungguhnya kamulah yang paling unggul (menang). Dan lemparkanlah apa yang ada ditangan kananmu, niscaya ia akan menelan apa yang mereka perbuat. Sesungguhnya apa yang mereka perbuat itu adalah tipu daya tukang sihir (belaka) Dan tidak akan menang tukang sihir itu, dari mana saja ia datang”.

5) Surah al-A’raf ayat 117 hingga 122:

“Artinya : Dan Kami wahyukan kepada Musa, Lemparkanlah tongkatmu. Maka sekonyong-konyong tongkat itu menelan apa yang mereka sulapkan. Karena itu nyatalah yang benar dan batallah yang selalu mereka kerjakan. Maka mereka kalah ditempat itu dan jadilah mereka orang-orang yang hina. Dan ahli-ahli sihir itu serta merta meniarapkan diri dengan bersujud, Mereka berkata, Kami beriman kepada Rabb semesta alam (yaitu) Rabb Musa dan Harun”.

Melalui dalil-dali al-Quran di atas, benarlah bahawa sihir itu wujud. Dan kesan dari sihir itu juga merupakan satu hakikat yang benar-benar berlaku, bukan sekadar fantasi.

Di dalam artikel kali ini, saya nak kongsikan pula bagaimana anda nak mengenali tanda-tanda orang-orang yang disihir dengan sihir masyruq, dan kaedah rawatannya.

Apakah Sihir Masyrub?

Sihir ini adalah sihir yang diminumkan kepada mangsa di mana tujuannya adalah untuk mengalirkan sihir ke tubuh mangsa. Sihir jenis ini juga sering digunakan ketika ingin menghantar sihir mahabbah (percintaan) dan juga sihir tafriq (pemisah).

Tanda-tanda seseorang yang disihir dengan kaedah sihir masyrub ialah:

  1. Rasa panas membara di dada.
  2. Hilang keinginan syahwat ketika bersama pasangan ataupun sebaliknya mempunyai keinginan syahwat yang terlalu tinggi. Ianya bergantung pada kemahuan tukang sihir.
  3. Rasa panas yang datang dari dalam perut. Kebiasaannya rasa begini akan muncul selepas asar atau ketika nak dekat-dekat waktu maghrib. Dan akan berlarutan sehingga ke waktu pagi.
  4. Setelah sihir dalam badan mula bertindakbalas, mangsa sihir akan membenci terhadap sesetengah minuman walaupun sebelum ini dia sangat menyukai minuman tersebut.
  5. Berlaku sebaliknya pula di mana mangsa sihir menyukai satu-satu minuman walaupun sebelumnya dia tidak menyukai minuman itu.
  6. Menjadi sangat benci terhadap susu.
  7. Rasa panas bila membuang air kencing tanpa mempunyai sebab-sebab perubatan yang pasti.
  8. Terasa seperti ada seseorang yang mencekik di leher.
  9. Selalu muntah yang berterusan, terutamanya ketika bangun dari tidur.

Kaedah Rawatan Sihir Masyrub

Cara merawat sihir ini adalah dengan diberikan pesakit minum susu kambing. Ini kerana susu sangat membantu untuk meneutralkan kembali sihir yang ada di dalam perut.

Atau boleh juga diberikan pesakit mengamalkan memakan kurma Ajwa. Selain diberikan minum susu kambing ataupun makan kurma Ajwa, pesakit juga mestilah dilakukan rawatan terapi Ruqyah Syar’iyyah. Sekiranya anda menginginkan rawatan Ruqyah Syar’iyyah dari saya, inshaa Allah saya boleh membantu anda. Sila hubungi saya untuk kita aturkan temujanji.

ADA DAPAT APA-APA TAK?

Jika anda mendapat manfaat selepas membaca artikel ini, apa kata anda kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan sosial anda dengan klik butang di bawah.

 

Sumber rujukan: Ruqyah Krian

(Tentang Penulis: Ustaz Abdullah Idris berpengalaman selama 5 tahun membantu merawat pesakit-pesakit yang mengalami gangguan makhluk halus. Dapatkan perkembangan terkini dari beliau melalui  facebook, google+ dan juga twitter. Beliau telah kongsikan 6 teknik mendinding dari sihir yang telah membantu ramai pesakit beliau. Jika anda ingin mendapatkan khidmat rawatan beliau, dapatkan maklumat lanjut di sini.)


Lindungi Diri Anda Dari Sihir Dengan 6 Kaedah Dijamin BERKESAN!

Kaedah yang wajib diketahui & diamalkan  oleh mangsa-mangsa sihir

Anda akan mempelajari:

( 1)  8 jenis wirid/zikir yang mampu menjauhkan jin-jin penyihir.

(2) 1 amalan yang kita abaikan tetapi mampu mendinding kita dari sihir.

(3) 3 teknik & gaya pemikiran yang mampu meningkatkan kekuatan diri
melawan sihir.

Percuma.

3

butang-download

 

 

 

Ada pertanyaan?