Tag Archives: ilmu sihir

7 Jenis Sihir Melibatkan Suami Isteri & Ketahui Tanda-Tandanya

Published / by Ustaz Abdullah Idris / 6 Comments on 7 Jenis Sihir Melibatkan Suami Isteri & Ketahui Tanda-Tandanya

Di dalam Al-Quran, secara jelas Allah s.w.t ada menerangkan tentang satu sihir di mana ia dapat memisahkan, atau mencerai-beraikan hubungan antara suami dan juga isterinya. Allah berfirman di dalam Surah Al-Baqarah, ayat 102 yang bermaksud:

“……Dalam pada itu ada juga orang-orang yang mempelajari dari mereka berdua: Ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah……” (Al-Baqarah: 102)

Selain sihir pemisah yang bertujuan supaya hubungan suami isteri menjadi keruh lalu bercerai, terdapat beberapa jenis sihir lain yang dihantar kepada suami sahaja ataupun isteri sahaja ataupun kedua-duanya atas tujuan tertentu. Hubungan suami isteri yang dimaksudkan di sini adalah hubungan kelamin antara kedua-duanya. Sihir jenis ini dinamakan sihir jerutan/sihir pengikat oleh Syeikh Abdul Wahid Salam Bali.

Continue reading

9 Jenis Sihir & Bagaimana Mengenalinya?

Published / by Ustaz Abdullah Idris / 4 Comments on 9 Jenis Sihir & Bagaimana Mengenalinya?

Tahukah anda bahawa sihir ada macam-macam jenis?

Jenis-jenis sihir ini bergantung kepada apakah tujuan sihir itu dihantar. Contohnya, jika orang yang menghantar sihir itu nak pastikan seseorang lelaki atau perempuan terhalang jodohnya, maka sihir yang dihantar itu dikenali sebagai sihir penghalang jodoh.

Dalam artikel kali ini, saya nak kongsikan dengan anda 9 jenis sihir yang biasa dituju dengan tujuan untuk memusnahkan kerjaya atau kehidupan mangsa.

Continue reading

Apakah Susuk & Bagaimana Mengeluarkannya?

Published / by Ustaz Abdullah Idris / Leave a Comment

Assalamualaikum pembaca yang dihormati,

Apa khabar? Saya doakan anda semua sihat bersama keluarga. Saya alhamdulillah sihat-sihat je. Takde ke mana-mana ke dengan keluarga?

Di Ipoh, khususnya Manjoi ni, jerebu agak kuat. Jadi saya dan keluarga tidaklah ke mana-mana. Takut pulak nanti menjejaskan kesihatan diri dan anak-anak terutamanya. Jadi saya ambil kesempatan siapkan artikel.

Lagipun agak lama dah saya tak update blog ni dengan artikel baru. Mungkin ada pembaca yang tertunggu-tunggu perkongsian terbaru dari saya.

Beberapa hari yang lepas, ada pesakit yang datang berjumpa saya dan bertanyakan tentang susuk. Jadi, dalam artikel kali ni saya nak kongsikan dengan anda tentang susuk. Tapi artikel yang saya nak kongsikan tentang susuk ni bukan berkaitan dengan jamu susuk dara tu ye 🙂

Continue reading

doa sihir

Bagaimana Untuk Elak Disihir Melalui Makanan?

Published / by Ustaz Abdullah Idris / Leave a Comment

Assalamualaikum pembaca yang dihormati,

Apa khabar? Saya doakan anda sihat semuanya. Sedar tak sedar, masa berlalu dengan sangat cepat. Dah beberapa hari kita selesai menyambut Hari Raya Aidiladha.

Kalau anda terlibat sebagai penyumbang binatang-binatang korban tahun ini, saya doakan semoga Allah akan memberikan ganjaran yang setimpal dengan amalk kebajikan yang anda lakukan.

IBLIS MEMUSUHI MANUSIA

Di dalam al-Quran Allah s.w.t telah banyak kali memperingatkan kita tentang permusuhan Iblis dan kuncu-kuncunya ke atas Nabi Adam a.s dan keturunannya. Antara ayat-ayat al-Quran yang menceritakan tentang permusuhan Iblis ini ialah:

Continue reading

sihir

Bagaimana Mengenali Tanda Sihir Masyrub Serta Rawatannya?

Published / by Ustaz Abdullah Idris / Leave a Comment

Saya yakin semua orang dah tahu dan mempercayai kewujudan sihir. Ini kerana seperti yang saya kongsikan dalam artikel-artikel saya sebelum ini, jelas di dalam al-Quran ayat-ayat yang menjadi dalil kewujudan amalan sihir ini. Untuk memudahkan anda, saya sertakan sekali dalam artikel kali ini ayat-ayat al-Quran yang berkaitan dengan sihir.

1) Surah al-Baqarah ayat 102:

“Artinya : Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), akan tetapi syaitan-syaitan itulah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang Malaikat di negri Babil, yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorang pun sebelum mengatakan, Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir. Maka, mereka mempelajari dari kedua Malaikat itu apa yang dengan sihir itu mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan istrinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorang pun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudharat kepada mereka dan tidak memberi manfaat. Sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barang siapa yang menukarnya (Kitabullah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan diakhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya sendiri dengan sihir, kalau mereka mengetahui”.

Continue reading

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...